Canviar de pell

Sortia un dia d’una jornada de portes obertes on podies visitar tallers de joves creadors quan em vaig trobar de morros amb un cistell ple de sobres tancats, tots diferents i decorats amb colors preciosos. Quan vaig preguntar que hi havia dintre a l’artista en qüestió em va contestar que no ho sabia, que cadascun dels sobres amagava una postal feta a ma per ell i que totes eren diferents. No me’n vaig poder estar i vaig demanar al meu nen que en tries una. Un cop pagat l’euro corresponent li vaig fer obrir i el que ens va sortir va ser una petita cartolina solcada de sis ratlles taronges exactament iguals sobre un fons de color pedra. Sota de la sisena ratlla hi havia una frase: “La repetició també és una manera de canvi”. Avui, mirant-me-la penjada a la paret pintada de pissarra imantada del menjador, penso que tot i agradar-me sempre, aquesta frase mai m’arriba tant com ara, quan acaba el mes de setembre.

Si, ja ho sé, suposo que no és massa popular aquesta sensació, però a mi també m’agrada el final de l’estiu i la tornada a les rutines quotidianes. M’agrada tornar a aixecar-me aviat i esmorzar intercanviant mirades lleganyoses i còmplices amb la meva parella mentre el nostre xerrameca professional ens aclapara amb el seu verb torrencial explicant les mil i una aventures que ha somiat durant la nit. M’agrada aquesta sensació dolça de melangia que t’arriba quan repasses en el mòbil les instantànies de l’estiu i sentir d’una manera difícil d’explicar que aquesta pell tan morena i recremada que ensenyes a cada foto t’està canviant per una de nova, com si fossis un rèptil mandrós, i et preparis per nous temps de dies més curts i flassades més llargues.

N’hi ha que fan les noves propostes el dia primer de gener, que es fan juraments per fer mil i un projectes aparcats durant l’any que s’acaba. Jo en canvi sempre he notat que el moment de debò per encetar-ho tot, per iniciar tot allò del que ens sabem capaços és ara, quan encara ens espolsem la mandra i la sorra d’aquest estiu tardorenc i plujós.

'... ens espolsem la mandra i la sorra d'aquest estiu tardorenc i plujós'

Anuncis

Deixa un comentari

